Kehät torsoja

Helsinki on jarruttanut kehäväylien kehittämistä koko painollaan. Kehä II on torso ja liikennevalot I ja III:lla alentavat niiden kapasiteettia. Bussipysäkkien ja -kaistojen vaikutus kokonaisuuteen on myös kielteinen.

Pasilan Orren aloitus kertoo, ettei tarkoituskaan ollut tehdä siitä toimivaa. Kun meillä on varaa rakentaa useiden kilometrien tunneleilta VT1:lle on meillä myös varaa rakentaa Keskusta-tunneli. Voisimme tässä seurata Tukholman esimerkkiä

50-luvulta saakka on vannottu joukkoliikenteen nimeen eikä rakentamista ole ohjattu pois Helsingin niemeltä. Nyt rahat alkavat olla loppu ja kestämätön politiikka on tiensä päässä. Asumisen ja yrittämisen kustannukset ylittävät kansalaisten sietokyvyn.

Tieliikenteen ruuhkat ovat uusien pääteiden ansioista kadonneet lähes kokonaan. Niitä on enää satunnaisesti juhlapyhäviikonloppujen ja poikkeustilanteiden vuoksi. Sama voidaan tehdä myös kaupunkiliikenteessä kunhan myös liian tiheä rakentaminen pidetään kurissa.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s