PKS raideliikenne

Realismi puuttuu vieläkin. Raideliikenteellä ei mitenkään pysty tekemään riittävän ajallisesti ja paikallisesti kattavaa systeemiä lyhyisiin matkoihin kuten työmatka- ja asiointiliikenteeseen. Keskustatunneli on Pisara-rataa tarpeellisempi hanke.

Esitetyt ratkaisut vääristävät pääkaupunkiseudun yhdyskuntarakennetta entisestään. Liian tiivis rakentaminen on kallista ja vaatii yhä enemmän tukiaisia pysyäkseen pystyssä. Helsinki ei ole oppinut mitään Kreikan taudista.

Keskeisin liikenteellinen haaste on poistaa Helsingin niemen muodostama tulppa yhdistämällä itäiset, läntiset ja pohjoiset moottoritiet ja radat sujuvaksi kokonaisuudeksi.

Pisara-radan sijaan Espoon rata ja päärata Vantaalle pitäisi yhdistää Pasilassa, jolloin junat liikkuisivat edestakaisin Espoo-Tikkurila-väliä. Pasila on jo nyt Helsingin päärautatieasema.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s