Metrolaiturit

Vuorovälien tihentäminen on kustannustehokas tapa lisätä raideliikenteen kapasiteettia. Koska kapasiteetti ei muutoinkaan ole Helsingin metrossa ongelma, on laitureiden pidentämissuunnitelman takana oltava jotain muuta. Automaattimetron sopimussotkut ovat jo tiedossa, mutta onko sen lisäksi olemassa muita syitä, joiden perusteella urakoitsijoille haluttaisiin antaa oikeus lisärahastamiseen – ilman uutta kilpailutusta tietenkin?

Länsimetro on poliittinen kerskahanke, joka on taloudellisesti kannattamaton. Investointia ei saada koskaan maksettua takaisin, sillä vaihtoehdot ovat yksinkertaisesti parempia.

Metron automatisointi ei saa olla ongelma kun Google on tehnyt jo automaattisesti liikkuvan autokin. DDR-hengessä se on meillä tietenkin automaattibussi.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s