Helsingin yleiskaava

Helsingin ulkopuolella ihmiset ovat tottuneet 15 minuutin työ- ja asiointimatkoihin. Helsingissä ei aina edes tunti suuntaansa riitä, koska liikkuminen kaikilla tavoilla on estetty liikennevaloilla, ”suojateillä” ja risteyksillä.

Helsinki tarvitsee esteettömät liikenneväylät ja tasapainoisen yhdyskuntarakenteen, joka toimii myös uuden tekniikan muovaamassa tulevaisuudessa. Keskustoja ei enää tarvita kauppapaikoiksi ja toimistotyökin siirtyy verkkoyhteydellä sinne missä ihmiset asuvat.

Mainokset

One thought on “Helsingin yleiskaava

  1. Esteettömät liikenneväylät ovat keskeinen osa toimivaa kaupungia. Valtiovallan pitää estää kaupunkeja tukkimasta liikennettä keskustojen kuolleilla vyöhykkeillä.

    Keskustatunnelit ovat keskeinen keino paikata liian tiheän rakentamisen aiheuttamia ongelmia. Tampeereella saatiin 2,5 km tunnelia aikaan nopeasti ja suhteellisen edullisesti. Hämeenlinnassa ei edes tarvittu tunneleita kun kaupunkia jatkettiin moottoritien päälle. Joukkoliikenteellä ja tunneleilla ei kuitenkaan pitäisi houkutella lisärakentamista keskustaan vaan ohjata kasvu Uudenmaan elinkelpoisille osille.

    Nopeusrajoitusten sijaan siirtäisin kevyen liikenteen pois Mechelininkadulta korvaaville väylille. Miten olisi kunnon rantabaana?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s